2018-09-22

驚奇小發現 - 小金魚朗讀及講故事的能力 (2歲10個月)︱細B小朋友。育兒。分享。親子閱讀講故事



雖然孤寒神上身,小金魚沒有讀N班、Playgroup、興趣班等等,
但我也建立了不少親子時間彌補,除了幾乎每天去公園玩,
另一任務就是親子閱讀,雖然開始了還不到半年...
相信這種年齡的小朋友都會喜歡聽故事,小金魚除了聽我說故事,
她也喜歡說故事,所以我們會互相說故事,她會主動要求"呢本媽咪講、
呢本XX(她自己)講",別人是電視機/手機"送飯",
她是故事書"送飯"(在家用餐),叫她食飯她就會"媽咪講故事",
睡前一定要把圖書館借回來的書全部互相說一次她才肯罷休睡覺,
好強執念(笑),然後這是她說故事的情況,
是一個有關拉屎的故事(爆笑),小金魚時為2歲8個月。



說故事其實沒什麼,相信很多小朋友聽過媽媽說了N次後都可以說出來,
話說同一本故事我會借兩三星期說十次八次,好讓她清楚故事內容,
不過說十次八次後我覺得好悶,於是貪得意用手指逐隻字指著讀,
用朗讀形式讀出來看她的反應,意外地她很喜歡,如是者朗讀N次後,
某天她拿起同一本故事書,竟然用朗讀形式讀出來!
雖然完成度還沒滿分,不過實在有點吃驚!
沒想過兩歲幾小朋友會這樣朗讀故事,是故事! 不是兩三個字的物件或詞語!
她明明一隻字也看不懂,這是其中一個故事朗讀,小金魚時為2歲9個月。


上面那個朗讀如果不註明,應該會以為她真的看得懂那堆字和句子,
然後我會被冠上"怪獸家長"的頭銜(笑),如果兩歲幾看懂那堆中文句子就很恐怖啦…
後來我放上Facebook,有位育有一女(小一)一子(K1)的媽媽網友表示叫我好好栽培,
我笑說你跟兒子朗讀十次八次他都可以朗讀出來,我真心覺得這可能是普遍現象,
網友表示就算一本書讀了多次,她兩個小朋友從來不會這樣朗讀,
我再請教身邊有小朋友的朋友同事,她們也表示兩歲幾三歲根本不會朗讀,
就算到了4-5歲也沒有學大人逐隻字指著朗讀。
結論是小金魚對故事的記憶力似乎不錯,把我朗讀句子記下來再朗讀出來...
這影片是2歲10個月即今個月拍的,這本書較簡易,朗讀只錯了幾個字。


於是我測試她的記憶力,下面這片段的故事書有十隻老虎,
每隻老虎正在做不同的事情,經過我N次朗讀,她竟然可以順序記得老虎的名字,
例如她記得第一隻老虎叫威威要去散步,第二隻叫奇奇去買糖,
第三隻叫利利穿連身裙…測試了幾次名字次序都全正確…


最近小金魚當見到書本名字有標點符號,
例如「天上有什麼?」,連"?"也要我指著讀出來,簡直走火入魔(汗)。
到底親子閱讀對小朋友的好處有多強大,我都希望親身驗證一下,
既然小金魚那麼主動好學(?),我只好陪到底,希望幾年後可以再分享成果。


不過有親戚提醒我,除了中文閱讀也要有英文閱讀,
她說她有一位朋友的小朋友(女)是資優生,長期全級考第一、二,中文能力十分強,
但就非常害怕英文,原因是父母在她小時間很少親子閱讀英文書…
會考及A-Level英文只是拿E的我真的不知如何跟小金魚說英文故事...
看來我要跟小金魚一起學英文了...


12 則留言:

  1. 回覆
    1. 佢雖然英文係Talk得但都係香港口音...

      刪除
    2. 雖然係香港口音,但好過講到吾講。另外姐姐日常都係同小金魚英文對話?

      刪除
    3. 所以前天就開始借英文書,唔識讀果些字skip左果句🤣
      我又無學過拼音。
      工人姐姐唔識講中文,呀女識聽姐姐d指示,不過唔識講

      刪除
    4. 起碼識聽先,之後返學加埋故事時間,英文對話會有進步,加上多機會同工人姐姐講野,英文口語吾會太差,依家小朋友好叻,見人上堂學,佢又會想學埋一份。

      刪除
    5. 我第一日拎英文書番去,呀女真係無反應XD 平時借D中文書番去佢會好興奮,然後我問佢想聽邊本故事(當時手上另有3本中文),完全唔指新借的英文書,於是我講晒3本中文先至講英文兩本,好彩講多幾次佢終於提起興趣,唔驚英文真係要從小訓練..

      刪除
    6. 其實我當係測試,親子閱讀可唔可以代替坊間俾錢的英文班(幼稚園階段啦),我真係問十個十個都有去各種英文班(同事/朋友/鄰居/公園玩伴)

      刪除
  2. 嘩,2歲多的小朋友能夠咁樣朗讀出黎,認真講,記憶力超級強,真係要好好栽培小金魚呀,將來必定是一比平凡人強勁好多的小女孩👍🏻👍🏻

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝誇獎,由佢出世觀察到宜家,我都只係覺得除左比較大膽好動活潑,其他能力都係普通小朋友,記憶力好都只係選擇性,我教佢認顏色教到嘔血,成日都唔記得🤣🤣

      刪除
  3. 小金魚好叻,陪養閱讀興趣好重要,都係你教得好
    而且又夠好動大膽
    都係你教得好

    回覆刪除
    回覆
    1. 連讚兩次,多謝,哈哈
      我是幸好準時收工,所以日日可以公園+故事時間,我D朋友放工番到家都晚飯或更夜,所以有D野唯有外判(學習班之類)

      刪除