2022-06-02

小一派位 - 小一統一派位簡介+學校簡介+塡表策略分享 + 派位結果 (馬鞍山89校網)

昨天6月1日是小一統一派位放榜,有同事連續請假兩天應付,
我倒是如常照樣上班呢,本來想先寫有關考直私小學,
不過因為只寫自己校網的事情比較簡單...就先記錄一下。


首先想大家弄清楚概念,每年派位都會有一些「都市傳說」例如...
「我15分入左Maryknoll呀」、「我朋友個仔15分入左喇沙呀」.......................


統一派位又稱「大抽獎」,只講運氣,運氣好的話住劏房都可以中喇沙,
當小一入學統籌來到「統一派位」階後,自行分數已經再沒有關係和意義
不論閣下是校友教友等等,所有在「自行分配學位」的分數一律無效
「統一派位」是以隨機號碼進行分配,有名你叫隨機號碼...
沒有人會知道哪個隨機號碼是排前面還是後面,只有教育局的電腦才知道,
所以這絕對是一個運氣的遊戲,而當中統一派位又再分甲部及乙部,
乙部就是自己住址校網,甲部則是全港跨區不受校網限制,
即是全港女仔可以抽Maryknoll,全港男仔可以抽喇沙...
但甲部學額少於10個(總學額10%),所以甲部抽中名校稱為「難過中六合彩」...


然後我又覺得那些傳媒好莫名其妙,
派位當天走去訪問抽中Maryknoll和喇沙的家長如何為進入名校栽培小朋友...
然後家長激動地說為入名校花了多少錢...我明白抽中Maryknoll和喇沙有幾開心,
但「統一派位」跟花多少錢栽培丁點兒關係都沒有...不過,運氣都是實力一種呢,
其實那些傳媒應該去訪問「考入」名直私男女拔SPCC那些家長才對啊...


***********************************************************


89校網一共有11間學校,學額分佈基本上跟去年差不多,
某些學校少位的依然少位,多位的依然多位。


綜合坊間對89網的意見,11間學校分類如下 :

一線 : 馬鞍山主風(39%) > 禧年(32%) = 馬鞍山循道衛理(32%) (排名以升中Band 1比例分先後)
二線 : 保良局雨川 / 馬鞍山靈糧 / 保良局莊啟程 = 陳元喜  (排名以受歡迎程度分先後)
其他 : 純陽 / 馬鞍山信義 / 泰伯 / 馬鞍山聖若瑟 (亂排,實在不知道用什麼去排)


首先說三間一線,馬主是馬鞍山龍頭,加上是千禧校舍所以很受區內歡迎,
禧年和馬循,另外受惠於千禧校舍,馬循會比禧年受歡迎。


四間二線學校,四間的升中成績都很隱晦…用一些虛無飄渺的方式表達…
當禧年和馬循只有32% Band One Rate的時候,相信這4間Band One %有機會達不到3成。
而雨川受惠於千禧校舍和泳池,所以近年被受區內追捧,
餘下三間以馬靈略受歡迎,餘下兩間就差不多。


至於最後被分類為「其他」的4間學校,由於派到這4間的家長都會盡量叩門離開,
所以問我4間之中哪間比較好我不知道,如果論硬件純陽會稍勝...
其他不說太多,畢竟每間學校都有好老師在努力,但如果了解教育局升中派位制度,
就會知道有幾不公平,在不公平的升中制度下,弱勢小學要翻身的確很困難。


***********************************************************


至於89網本區塡表策略,坊間說如果乙一不中,就會飛去「其他」學校,
俗稱天地網,於我們已有一線私校Back Up,所以可以親自驗證這些坊間傳說,
看樓上的學額,一線禧年學位非少,在沒有私校Back Up的情下,
不少人心理上不太敢把禧年放乙一,連乙一都不放自然乙二不會放,
而網上攻略(E.g. 可參考Mirror版本)也是教人只能從數間最受歡的學當中放一間,
要選不太受歡而自又可接的,硬把幾間受歡的塞進去等同自殺。


小一派位塡表雖然說是鬥運氣,但某程度也有少少考心理
每區情也不一樣,不可每個區都是同一公式。
最終我是乙一馬主,乙二禧年,坊間稱這類為「自殺式」塡表()
硬把兩間一線放進去,至甲部嘛,三個志願全部填跨區。
 

最終結是抽中乙二禧年,禧年雖然是區內一線,但如我所說,
位太少,很多人真的不敢塡,結果造就乙二都可以抽中的情況。


至於現階我會選擇私校,因該校去年Band One%超過90%...
 

我對某幾個校網都很有研(),不我正忙於叩門...
呃,其除某一間要拍片,其要叩門的文件都全寄了,
才有時在這裡談笑風生(笑)。






10 則留言:

  1. 你好 想請問你kv依家對升小有冇d咩支援? 係咪k2有講故事班上?thanks🙏🏻

    回覆刪除
    回覆
    1. k2下學期有故事技巧班咁上下名堂,星期六上,好似原先4堂,但因為有d原因得番三堂(好似係上呼吸道停課左幾日>好似,唔肯定XD),然後某個星期六會有模擬面試,班主任會詳細講番小朋友面試時D強弱點。其實kv個課程本來就已經係升小支援呀,我睇過小一d功課,好好地跟kv課程的話銜接真係完全無問題。kv雖然無LH果D啟廸班FOR面試,但我又唔覺得令到同學仔考唔到直私。

      刪除
  2. 多謝你回覆呀 一直好想知kv真實情況🙏🏻🙏🏻🙏🏻 同埋想問下你囡囡返學返得開心嗎?暫時考小方面,同班同學多唔多人有offer呢?因為第一個小朋友...擔心升小時會好徬惶

    回覆刪除
    回覆
    1. 我女直情番到唔想放學,超鐘意老師,KV的確要做PAPER同默書,
      出面D家長聽到多數都會好驚/話無快樂童年balabala,但就係咁神奇,佢地一樣有快樂童年又學到野XD

      至於同班同學offer,跟得到學校課程果批,係會有offer,offers來自唔同小學,不過最多係SFA,有開過聲討論考小的十幾個家長中最少7個拎左SFA (班入面有一半人由頭到尾從來唔出聲唔參與任何討論,所以有一大半人完全唔知佢地咩情況)

      但有開口話小朋友跟唔到課程的,考小的確係唔順利唔排除無Offer
      始終k3 五百幾個小朋友,一定有人跟唔上

      刪除
    2. 多謝回覆👍🏻👍🏻🙏🏻🙏🏻 期待你之後分享叩門經驗 祝你囡囡順利成功💪🏻💪🏻

      刪除
    3. 先多謝,我暫時揀的叩門學校絕大部分都揀人IN,真係要等佢地揀得中🥲 我地無CERT無學樂器無比賽又無識人,百無XDD

      刪除
    4. 想再請教一下 我個小朋友係屬於慢熱怕羞 讀kv會唔會更靜? 學校上堂係比較靜態定都有d活動教學? 學校係咪都會定期upload下d活動相? 🙏🏻🙏🏻

      刪除
    5. 疫情Zoom堂關係,唔多唔少從zoom的教學情況去猜度面授情況,kv未至於依書直說(有d家長分享其他學校上zoom堂好單向好悶) ,例如講某d topic會先同小朋友傾下問下佢地野(請舉手答),k2班主任幫小朋友zoom點名都有得玩,例如老師做動作扮拋波俾同學A,然後又叫同學A拋波俾同學C咁樣點名,D小朋友咁又笑一餐。K3個班主任屬上堂搞笑Type,zoom d家長"旁聽"都忍不住掩咀笑。但我"估"面授靜態佔比較多D。

      至於性格,我覺得除非小朋友受到一D特殊刺激,否則性格好難因為幼稚園而改變,例如讀KV無令我女變文靜,K1上堂都仲好靜下唔多出聲,愈大就愈多野講(不過佢算聽老師話上堂好少傾計)...班入面調皮果D依然咁調皮,KV其實只係教識小朋友課堂規矩,唔係嚴到令小朋友更靜

      活動相同班相會有,不過可能一年真係得幾張架咋, Video就有幾條(校內音樂會 / show and tell / 課堂小組活動)

      刪除
  3. 我今年同你嘅case一樣啊,又係有嗰間90%嘅私小做Backup,抽中左馬主,依家頭痕中。你入左依家嗰間感覺如何?

    回覆刪除
    回覆
    1. 馬主Band 1率4成都無,所以我塡表雖然乙一馬主,但我連叩門表都無交。
      我女返學開心呀,成績屬上游(不過上學期缺考兩科所以未知實際位置)

      刪除